woensdag 14 april 2010

Wat is de reden waarom je een koi filter nodig hebt in je vijver?

Heb je je ooit afgevraagd wat een koi-filter doet en waarom je er een nodig hebt? Ik wel.Ik vroeg me af waarom mijn koi niet gewoon zoals elke andere vis in de vrije natuur kon leven. Het probleem is dat wanneer de koi (karpers) in de vrije natuur leven, ze in zoet water, stromend water leven. Ze leven niet in een hoge bevolkingsdichtheid zoals ze dit wel doen in een siertuin koi vijver.

Aangezien we de koi's uit hun natuurlijke habitat hebben gehaald en in een gesloten dichte vijver hebben gestopt moeten we er voor zorgen dat dit water waar ze in leven schoon blijft en vol met zuurstof is, sterker nog, er werd mij door een dierenarts verteld dat de meest belangrijke factor voor een goede gezonde koi de water kwaliteit is. De enige manier om een goede water kwaliteit voor uw Koi te waarborgen is door middel van een goede vijver onderhoud te hebben.

Het primaire stuk gereedschap voor uw onderhoud van uw koivijver is dus een koi vijver filter. Zonder goede koi vijver filter kunt u niet over een goede kwaliteit van het water beschikken waar uw koi in kan leven, laat staan gezond zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten